Om als merk krachtiger naar buiten te treden is er voor gekozen om de oorspronkelijke naam ‘Westerkwartier Paardenkwartier’ in te korten naar simpelweg WKPK. Een logische stap, omdat dit in de wandelgangen ook al een veel gehanteerd begrip was.
WKPK als naam heeft als groot voordeel dat het praktischer is in de spraak, makkelijker te herinneren is én staat als logo krachtiger en een stuk compacter. Op tal van manieren is de naam nu dus eenvoudiger toepasbaar. De volledige naam ‘Westerkwartier Paardenkwartier’, een naam waar we trots op blijven, vervalt daarmee echter niet helemaal. Deze zal ondersteunend op diverse plekken binnen de communicatie nog worden toegepast.
Als beeldmerk is gekozen voor een strak, modern en stilistisch pictogram. Hierin staat het paard (uiteraard) centraal. Het moet als totaalbeeld staan voor al onze speerpunten, van de unieke centrale ligging tot (top)sport en het moet daarnaast ook de doelgroep met zakelijke interesses voldoende aanspreken. De kleuren zijn daarom fris, niet te frivool en sluiten aan bij de uitingen die zijn voortgekomen uit de stijl die is ingezet met het visiedocument.
De pijlvorm die verwerkt zit in het landschap symboliseert aantrekkingskracht. WKPK is hét centrale punt voor inspiratie, kennis en kansen. Voor de incidentele bezoekers die als paardenliefhebbers komen voor recreatie of evenementen maar ook voor de groep die van buiten de het Westerkwartier zich permanent wil komen vestigen in onze kansrijke regio.
BEELDMERK
DIAPOSITIEF
PAY-OFF
KLEURENPALET
C100 M40 Y50 K0
R0 G193 B126
C55 M0 Y0 K7
R108 G193 B231
C60 M0 Y100 K0
R118 G184 B42